Salgs- og leveringsbetingelser

Om butikken:
www.norlingbo.dk ejes og drives af Norling Bo ApS, CVR-nr. 8746 8712, Kongevejs-Centret 2, 2970 Hørsholm tlf. 4586 0323, shop@norlingbo.dk

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.norlingbo.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

Bestilling og betaling:
Du skal være fyldt 18 år for at handle på www.norlingbo.dk og være i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”varekurven”.  Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af varekurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne.

Eventuelle ekstra betalinger for f.eks. fragt og betalingskortgebyrer, vil først blive udregnet umiddelbart inden du er klar til betale.

Når du er klar til at bestille, klikker du på ”Bestil”, hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., betalingsform, vælger leveringsform og accepterer salgsbetingelserne.

Indholdet i varekurven kan ændres helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen ”Godkend”. Herefter går din ordre videre til www.norlingbo.dk.

Beløbet bliver først fratrukket din konto, når varerne afsendes fra vort lager. Forventet leveringstid i webshoppen er 2 – 7 hverdage fra ordren er afgivet.

Som det vil fremgå af ordreafgivelse, vil www.norlingbo.dk melde tilbage hurtigst muligt med oplysning om varen er på lager, og hvornår varen sendes. Samlet pris inkl. fragt fremgår af webshop ordren.

Alle opgivne priser er i danske kroner og er inkl. gældende dansk moms. Der tages forbehold for udsolgte varer, og fejl i de opgivne priser. Tilbud gælder så længe lager haves.

Varer sendes IKKE som efterkrav.

Norling Bo tillægger ikke ekspeditionsgebyr på internet ordrer.

Afhentning af varer i butik:
Du kan afhente de bestilte varer fragtfrit i følgende butik – vi sender en mail, når varen/varerne er klar til afhentning

  • Norling Bo Hørsholm Kongevejs Centret

Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse:
Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling. Der er imidlertid først indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en ordrebekræftelse fra os.

14 dages fortrydelsesret:
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Vær opmærksom på, at dyner og hovedpuder kun byttes / tages retur, hvis plomberingen ikke er brudt.

Fortrydelsesretten udløber 14 dage fra den dag du:

  • Har modtaget din vare
  • Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om flere forskellige varer, der er bestilt i samme ordre, og som leveres enkeltvis

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Du kan skrive til os på shop@norlingbo.dk

Returnering:
Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til:

Norling Bo ApS
Kongevejs Centret 2

2970 Hørsholm

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering med forsendelses-id samt evt. track and trace nummer.

Fortryder du købet, skal du selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen.

Du skal sende varerne retur senest 14 dage efter, du har fortrudt.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb.

Tilbagebetaling:
Når du fortryder et køb, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder evt. leveringsomkostninger.

Har du valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du ikke merudgiften refunderet.

Beløbet tilbagebetales uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om, at du fortryder. Vi kan dog tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

BEMÆRK:
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi:

  • du reelt har taget varen i brug
  • den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den
  • du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
  • du ikke har fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm.

Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, som den fungerer på. Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Du må derfor ikke klippe mærker og lignende af. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet.

Reklamation – Hvis der er noget galt med varen:
Du har 24 måneders reklamationsret, når du handler hos os. Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Reklamation skal ske indenfor ”rimelig tid”:
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget. Du bedes oplyse så detaljeret som muligt, hvad manglen er. Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til shop@norlingbo.dk eller telefonisk på 4586 0323

Hvis vi beder dig sende varen ind til os, skal den sendes til nedenstående adresse:

Norling Bo ApS
Kongevejs Centret 2

2970 Hørsholm

Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger:
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger, forsendelses-id samt evt. track and trace nummer.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Persondata:
For at kunne handle på www.norlingbo.dk skal du som minimum oplyse:

  • Navn
  • Adresse
  • E-mailadresse
  • Telefon/mobilnummer

Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes.

Har du oprettet et login til at kunne foretage selvbetjening hos os, vil dine personlige oplysninger samt ordreinformationer dog ikke blive slettet, med mindre du beder os herom.

Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.

Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Norling Bo ApS via e-mail butik@norlingbo.com .

Ønsker du at læse om, hvordan NorlingBo håndtere Persondatapolitik, så klik her persondatapolitik

Klageadgang:
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Mette Hyldahl eller Leif Hyldahl på shop@norlingbo.dk

Kan vi ikke blive enige om behandling af reklamationen, kan du evt. indgive en klage til Center for klageløsning, Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, www.forbrug.dk. Klagen kan indgives ved at udfylde en klageformular via www.minsag.forbrug.dk.

Efter 15. februar 2016 klages via det fælleseuropæiske klagesystem ODR (Online Dispute Resolution):
http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Cookies:
Ved at benytte www.norlingbo.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.

Ønsker du at læse om, hvilke cookies der bruges på www.norlingbo.dk, samt hvorledes du sletter cookies så klik her cookiepolitik

Lovvalg og værneting:
Køb af varer på www.norlingbo.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

Med venlig hilsen
Norling Bo’s WebShop